Strona główna / ISR / Supersamochody do wyceny?

Supersamochody do wyceny?

Łukasz Borowicz

8 min. czytania
supersamochody: Lamborghini Murcielago

Wyobraźnia internautów nie zna granic. Niejeden miłośnik motoryzacji zajrzał już do 3-2-1 SPRZEDANE!, by zaspokoić swoją ciekawość i wycenić samochód, powiedzmy, niezwykły. Na naszej liście znalazły się prawdopodobnie wszystkie supersamochody, jakie można sobie wyobrazić… ale nie tylko. Poznajcie najbardziej nieoczywiste auta wyceniane w 3-2-1 SPRZEDANE! w 2020 roku.

Supersamochody: najdroższe i najwspanialsze

“A, sprawdzę ile wyjdzie”. Wiedzionych tym pomysłem nie brakowało, a w polach wyceny lądowały między innymi Bugatti Veyron, Bentley Continental GT, czy Lamborghini Murcielago. Kto choć trochę wie o motoryzacji, o tych autach słyszał na pewno, a listę można jeszcze znacznie wydłużyć.

Na uwagę internautów zasłużyły też między innymi Aston Martin V8 Vantage z 2013 roku, 55-letni Ford Mustang i prawdziwa perła w koronie. Mowa oczywiście o Ferrari 250 (rok produkcji 1963), uznawanym za wzór samochodu, pojazd idealny. Mówi się, że to najdroższy w historii klasyk, a ciekawostką jest fakt, że w 3-2-1 SPRZEDANE! wyceniono go zaledwie jednokrotnie.

supersamochody: Bentley Continental GT
Bentley Continental GT to jeden z tych supersamochodów, które zwracają na siebie uwagę bardzo konserwatywnym stylem.

American Dream

Czas na prawdziwą podróż do przeszłości i festiwal designu. Przenosimy się do Ameryki Północnej, czyli ojczyzny takich gwiazd jak Ford Thunderbird (1962), Chevrolet Camaro (1967), czy  Cadillac Eldorado (1977). Wszystkie z gigantycznymi silnikami V8 o pojemności nie znającej pojęcia downsizingu. Podobno jeśli chce się zobaczyć te samochody w codziennym użytku, wystarczy wybrać się na Kubę.

A w zestawieniu najstarszych aut wycenianych w 3-2-1 SPRZEDANE! te pochodzące zza Oceanu Atlantyckiego stanowią nie lada siłę. Dość powiedzieć, że na liście odnotowaliśmy Fordy (Taunusa, wspomnianego już wcześniej Mustanga), Chevrolety (El Camino, Corvette), Buica Electrę, Dodge Chargera czy Cadillaca Deville.

Przepiękny Ford Mustang (1966). Amerykańska motoryzacja XX wieku wywołuje emocje

Czytaj raport Internetowy Samochód Roku 2020 >>>

Klasyki motoryzacji z polskich szos

Mimo że zupełnie niedawno, bo zaledwie dwie dekady temu, na polskich ulicach samochody te nie wywołałyby krzty podniecenia, dziś zwłaszcza dobrze zachowane modele zyskują już na wartości. A im bardziej leciwe, tym lepiej. Klasyki PRL-u zagościły również w naszych wycenach, a najstarsza była Warszawa M20 z 1960 roku.

Zaledwie 5 lat młodsza jest Wołga (Gaz 21), którą również postanowiono zweryfikować za pomocą naszych algorytmów. Były także Syreny (najstarsza z 1971 roku), Polonezy, obowiązkowe Fiaty 125 i 126p, a także poczciwa Nysa serii 500.

Wołga
Wołga to auto produkcji radzieckiej. Model ze zdjęcia spotkany w Moron, na Kubie. W latach 40-tych i 50-tych XX wieku Wołga (i np. Fiat 126p) były eksportowane do kraju objętego amerykańskim embargiem