Strona główna / Testy / Audi A4 B8 – elegancki samochód klasy D

Audi A4 B8 – elegancki samochód klasy D

Łukasz Borowicz

8 min. czytania
00:00
00:00

Prosta linia nadwozia w połączeniu z wyrazistymi kształtem reflektorów i delikatnym spojlerem na tylnej klapie sprawiają, że Audi A4 B8 to auto eleganckie i stonowane, ale z charakterem. Model pojawił się na rynku w 2007 roku jako sedan, a rok później jako avant. Produkcja trwała do 2015 roku. To samochód z segmentu D i jak na markę premium przystało, wnętrze A4 wyraźnie daje nam odczuć, że liczy się tutaj komfort i każdy detal, a materiały wykończeniowe są świetnej jakości. 

Dostępne silniki

Wybór silników w A4 B8 jest nieco mniejszy niż w poprzedniej generacji, nadal jednak jest w czym wybierać. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy:

  • 1.8 l TFSI o mocy od 120 do 160 KM,
  • 2.0 l TFSI o mocy od 170 do 225 KM,
  • 3.0 l V6 TFSI o mocy 333 KM,
  • 3.2 l FSI o mocy 265 (jedyna wolnossąca jednostka w gamie).

Każdy z silników benzynowych A4 B8 może przysporzyć kierowcy charakterystycznych dla siebie problemów. Silniki 1.8 l oraz 2.0 l mogą zużywać za dużo oleju, mają dość problematyczny układ rozrządu oraz problemy z odkładającym się nagarem. Z kolei w przypadku silnika 3.2 l możemy borykać się z psującymi się cewkami zapłonowymi.

Audi A4 B8 w wersji sedan
Audi A4 B8 w wersji sedan. Rok po jego premierze z taśmy produkcyjnej zjechały również auta w wersji avant (kombi).

W modelu tej generacji znajdziemy silniki Diesla o pojemności 2.0, z różnymi wariantami mocy. Od 120 do 177 KM. Ta jednostka wysokoprężna jest bardzo dopracowana, a także bezpieczna pod względem kosztów eksploatacji. Z kolei silniki 2.7 l (190 KM) oraz 3.0 l (240 KM) mają skomplikowany rozrząd. Jeśli dojdzie tu do usterki napinaczy, a właściciel nie zareaguje na czas, może dojść do kolizji tłoków z głowicą. Wtedy silnik będzie można wyrzucić. 

Wymieniając silniki dostępne w tym modelu nie sposób nie wspomnieć o usportowionej wersji –  RS4. Wyposażono ją w jednostkę 4.2 l V8 FSI, generującą aż 450 KM. Prędkość w tym aucie została elektronicznie ograniczona do 280 km/h, a przyspieszenie naprawdę robi wrażenie.

Ile kosztuje Audi A4 B8?

W 2020 na zakup używanego Audi A4 B8 należy przeznaczyć od 25 do 120 tys. złotych. Chcąc spełnić marzenie o wersji RS4, należy przygotować się na wydatek ok. 180 – 190 tys. złotych. Czy warto zwrócić uwagę na to auto? Przekonaj się, oglądając nasz test.

Logo Otomoto TV

Parametry techniczne

Nasze testy

Głośność
  • Wynik [dB] 140 km/h
  • Wynik [dB] 90 km/h
Spalanie
  • Miasto
  • Trasa
  • Autostrada
Test kubka
Test walizek
Audi A4 B8 na poboczu, stan Oregon, USA.

Audi

A4 B8 Avant

Głośność
  • -
  • 56,3 db
Spalanie
  • PB 7,8 l / 100 km
  • PB 4,9 l / 100 km
  • PB 6,9 l / 100 km
zdany
4 walizki
Logotyp motopedia

Porównaj z:

Dodaj samochód do porównania.

Wybrano samochód do porównania.

Wybrano samochody do porównania.